Het hoofddoel van de Cliëntenraad is het verwoorden van de belangen van cliënten, bij RIBW Brabant maar ook bij andere organisaties, zoals gemeenten en adviesraden. Ook worden de leden van de Cliëntenraad gevraagd om zich uit te spreken over het beleid van RIBW Brabant. En het bestuur van RIBW Brabant vraagt haar ook over specifieke onderwerpen om advies. Daarnaast kan de Cliëntenraad zelf onderwerpen aandragen voor bespreking met het bestuur.

Leden van de Cliëntenraad
Momenteel bestaat de Cliëntenraad uit de volgende leden:
Leo van Tilborg (voorzitter)
Myra Lups (vicevoorzitter)
Claudia de Bruijn
Herman Hemmer
Dinette Machielsen
Frank Pas
Igor van Eijndhoven
Maria van Dijk
Rinske Schroemges

Inloop Cliëntenraad
De clientenraad zoekt altijd naar manieren om met cliënten in contact te komen zodat ze weten wat er speelt. Dit doen ze normaal gezien in de vorm van een fysieke inloopdagen/momenten. Daar staan de leden van de raad klaar voor een een praatje over je ervaringen, dingen waar je tegenaan loopt, ideeën die je hebt. Of vragen waar je mee zit, dingen die je mist of goede voorbeelden die je tegenkomt. Bijvoorbeeld bij RIBW Brabant, maar ook binnen je gemeente op het gebied van zorg of de Toegang. Ze bieden dan ter plekke ook eenvoudige computerhulp.

Op de hoogte blijven?

De Cliëntenraad heeft een eigen Nieuwsbrief, met daarin de actualiteiten waar we als raad mee bezig zijn. Deze verschijnt een paar keer per jaar en je kunt je hiervoor aanmelden bij de Cliëntenraad.
Om ze allemaal te lezen: klik je hier.

De nieuwsbrief per post of mail ontvangen?
Stuur dan je naam en adresgegevens aan ons door, met de vermelding dat je je opgeeft voor de nieuwsbrief.

De nieuwsbrief per post? Geef je naam en adresgegevens aan ons door via [email protected].

De nieuwsbrief per mail? Geef je naam en adresgegevens aan ons door en het e-mailadres waarop je de nieuwsbrief wilt ontvangen via: [email protected].

Cliëntenraad RIBW Brabant 2

Contact met de Cliëntenraad
De Cliëntenraad ontwikkelt allerlei waardevolle initiatieven waar cliënten baat bij hebben. Geef je mening aan ons door!
Alle ideeën, adviezen, suggesties kun je rechtstreeks mailen naar de Cliëntenraad:
e-mail: [email protected].
Je kunt ons ook bellen: 06 15 34 98 23
of een brief sturen naar:

Cliëntenraad RIBW Brabant,
Zuiderkruisweg 1
5015 TB Tilburg.

Wanneer bewandel je een andere weg?
Weet wel dat je voor praktische of individuele problemen bij de volgende vertegenwoordigers terecht kunt:

  • Ben je cliënt en heb je een conflict met onze organisatie? Voor informatie, begeleiding en/of bemiddeling kun je met de onafhankelijke vertrouwenspersoon cliënten.
  • Heb je als naastbetrokkene vragen of zorgen waarmee je niet terecht kan bij de begeleiding? Je kunt voor steun en advies terecht bij de contactpersoon van Landelijke Stichting Familievertrouwenspersonen.
  • Voor een probleem of klacht waar je niet met de begeleiding uit komt, kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris.
  • Heb je als cliënt bij een voorval (im)materiële, fysieke of emotionele schade opgelopen, en wil je zorgen dat we dit in de toekomst kunnen voorkomen? Meld het als incident.

Ook lid worden van de Cliëntenraad?
De Cliëntenraad kan altijd extra leden gebruiken. Dit levert alleen maar weer meer ideeën op en zorgt ervoor dat de raad meer vragen en onderwerpen kan oppakken. Wil je ook lid worden van de Cliëntenraad? Stuur dan een mail naar: [email protected]
Voorzitter Leo: “Ik ben bij de Cliëntenraad gegaan omdat ik graag iets wilde betekenen, wezenlijk een verschil wilde maken voor cliënten van RIBW Brabant. Als lid van de Cliëntenraad zit je dicht bij het vuur en kan ik mezelf dus écht inzetten voor anderen. Dat doet mij persoonlijk goed en draagt ook weer bij aan mijn herstel.”